PÁLYÁZATI FELHÍVÁS - ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONÚ, FELÚJÍTÁSI KÖTELEZETTSÉGGEL TERHELT LAKÁSOK PIACI I. LAKBÉRFIZETÉSSEL, LAKOSSÁG RÉSZÉRE TÖRTÉNŐ BÉRBEADÁSÁRA

Archív

A Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) az Önkormányzat tulajdonában lévő alábbi lakások bérbeadására hirdet pályázatot.

 

I.A pályázat benyújtása

 

A pályázat benyújtásának határideje:    2022.05.25. 12 óra

helye:     a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáiban

(1033 Budapest, Harrer Pál u. 2., és 1033 Budapest, Fő tér 2.).

 

Kérjük, a pályázat benyújtásakor adategyeztetés céljából a pályázók és az együttköltöző családtagok személyi azonosító okmányait (személyi igazolvány, lakcímkártya), vagy azok másolatát mutassák be!

 

Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek a https://epapir.gov.hu/ oldalon keresztül is benyújthatják pályázatukat.

 

A pályázatra történő jelentkezéshez nyomtatványok 2022.05.06. napjától Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyeri Önkormányzatnak az óbudai bérlakásokról szóló lapjáról letölthetők (obudaiberlakas.hu), továbbá a Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáiban (1033 Budapest, Harrer Pál u. 2., és 1033 Budapest, Fő tér 2.) átvehetők. A pályázati nyomtatványok beszerzése és a pályázaton való részvétel ingyenes.

 

A pályázati kiírás és a lakásokról készült műszaki leírások személyesen megtekinthetők a Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáiban és az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: Vagyonkezelő) központjában (1033 Budapest, Mozaik u. 7.) valamint a lakásokról készült fotókkal együtt elérhetők az obudaiberlakas.hu oldalon és a Vagyonkezelő honlapján (www.ovzrt.hu).

 

A pályázatra meghirdetett lakások:

 

sorszám bérlemény címe megtekintés időpontja: 2022.05.16.

hétfő/ munkatárs telefonos elérhetősége

 

liftes

mozgás-korlá-tozottak számára alkalmas m2 szoba-szám komfort

fokozat

alap

lakbér Ft/m2

ÓVN Zrt-hez fizetendő lakbér és külön szolgáltatások díja lakásbérleti díjba beszámítható

 

1 Bálint György utca 11.

4. emelet 14.

10:30-11:30

06-20-500-73-07

 

igen

 

nem

56 1+2 fél összkomfortos 1.017,- Ft 81.328,- Ft 700.000,- Ft
2 Hollós Korvin Lajos utca 5. 4.emelet 37. 08:30-09:30

06-20-226-81-85

 

igen

 

igen

50 2 összkomfortos 1.017,- Ft 88.720,- Ft 600.000,- Ft
3 Juhász Gyula utca 44. 1.emelet 5. 09:00-10:00

06-20-500-73-07

 

nem

 

nem

32 1 összkomfortos 1.017,- Ft 52.416,- Ft 150.000,-Ft
4 Lajos utca 124. fszt.4. 09:30-10:30

06-20-477-12-20

 

igen

 

igen

27 1 komfortos 932,- Ft 32.574,- Ft 1.000.000,-Ft
5 Lajos utca 70-72. 2. emelet 8. 12:00-13:00

06-20-477-12-20

nem nem 27 1 komfortos 932,- Ft 30.834,-Ft 1.000.000,-Ft
6 Lajos utca 104. 1.emelet 23. 10:45-11:45

06-20-477-12-20

nem nem 41 1 komfortos 932,-Ft 44.788,-Ft 1.100.000,-Ft
7 Margitliget utca 1. 10. emelet 102. 11.30-12.30

06-20-226-81-85

igen igen 32 1 összkomfortos 1.017,- Ft 55.776,- Ft 1.100.000,-Ft
8 Pablo Neruda utca 4. fszt.2. 10:00-11:00

06-20-226-81-85

 nem nem 37 1 összkomfortos 1.017,- Ft 58.954,- Ft 1.100.000,-Ft
9 Kenyeres utca 14. 1. emelet 5. 14.30-15.30

06-20-477-12-20

nem nem 22 1 komfortos 932,- Ft 37.092,- Ft 550.000,-Ft
10 Hunor utca 20/B. 3. lh.

2. emelet 1.

12.30-13.30

06-20-582-09-91

nem nem 61 1 + fél komfortos 932,- Ft 69.412,- Ft 750.000,-Ft
11 Pacsirtamező utca 35. 3.emelet 8. 09:00-10:00

06-20-582-09-91

nem nem 30 1 komfortos 932,- Ft 39.060,- Ft 650.000,- Ft

A lakásokról készült képek és műszaki leírások a lakások sorszámára kattintva érhetők el.

 

A lakbér, a víz és szemétátalány díjai önkormányzati rendelet, illetve a Fővárosi Közgyűlés közüzemi díjakkal kapcsolatos ármegállapításai alapján módosulhatnak.

 

A közös költség felújítási alapot meghaladó része a bérlőt terheli!

Technikai okok miatt a vízfogyasztás nem minden esetben a vízóra alapján, hanem átalány díj szerint történik! A 10. lakás (Hunor utca) esetében a vízdíj az ott lakók számától függ, 3.500.-Ft/fő/hó (a táblázatban megjelölt összeg nem tartalmazza a vízdíjat).

 

A lakások kizárólag 2022.05.16. napján, a táblázatban megjelölt időpontban tekintehőek meg. A megadott telefonszámok az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. Bérleménykezelési csoportja munkatársainak elérhetősége, akik a megtekintéskor a lakásban várják az érdeklődő pályázókat. A telefonszám megadására kizárólag az épületbe való bejutás megkönnyítése céljából került sor, kérjük egyéb kérdésekkel és a fenti időszakon kívül a munkatársakat ne  keressék!

 

A Bizottság fenntartja azon jogát, hogy a pályázatot a pályázati eljárás bármely szakaszában:

– indoklás nélkül eredménytelenné nyilvánítsa,

részben vagy egészben indokolás nélkül visszavonja.

 

A nyertes pályázónak a bérleti szerződés megkötésétől számított 120 napon belül a lakásra vonatkozó helyszíni felmérési jegyzőkönyvben részletezettek szerint a felújítási munkálatokat el kell végeznie. Amennyiben a felújítási kötelezettségnek eleget tett, a bérleti jogviszony 10 év határozott időre jön létre. A beköltözés várható időpontja a szerződéskötést követő nap. A bérleti jogviszony ismételt biztosítására legfeljebb 1 alkalommal, legfeljebb 5 év időtartamra kerülhet sor.

 

A pályázatokat a Bizottság a benyújtási határidőtől számított 60 napon belül bírálja el. A döntésről a Lakásügyi Főosztály a pályázókat a Bizottság döntését követő 30 napon belül írásban értesíti.

 

  1. A pályázaton való részvétel feltételei

 

Budapest Főváros III. kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat az önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérbeadásának feltételeit a 60/2020. (XII.18.) rendeletében (a továbbiakban: Ölb.) szabályozza.

 

A pályázaton való részvétel általános szabályai:

A lakás bérbeadására vonatkozó pályázaton azon cselekvőképes személy vehet részt:

  1. a) aki – valamint a vele együtt költöző személy – beköltözhető lakóingatlannal nem rendelkezik;
  2. b) akinek a kérelem benyújtásának időpontjában nem áll fenn adó vagy adók módjára behajtható köztartozása; nincs ellene folyamatban lakbér vagy külön szolgáltatások díjának meg nem fizetése miatt bírósági, végrehajtási eljárás, és az önkormányzattal korábban kötött bármely szerződéséből eredő egyéb tartozása nincs,
  3. c) aki 5 éven belül nem költözött be önkényes módon az önkormányzat tulajdonában lévő lakásba,
  4. d) a pályázó, vagy a vele együtt költöző személyek közül legalább egy fő legalább 6 havi munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból, nyugdíjszerű ellátásból vagy GYED-ből származó igazolt jövedelemmel rendelkezik,
  5. e) a pályázó vagy két személy együttes pályázata esetén legalább az egyik pályázó Budapest III. kerületében lakcímmel rendelkezik,
  6. f) megfelel az e rendeletben meghatározott egyéb feltételeknek és nem áll fenn vele szemben az e rendeletben meghatározott valamely kizáró ok.

A felújítási pályázaton való részvétel további feltétele, hogy a fenti  feltételeknek megfelelő pályázó

  1. a) a lakás rendeltetésszerű használatra való alkalmassá tételére, felújítására, komfortfokozatának emelésére vállal kötelezettséget,
  2. b) vállalja a bérleti szerződések közjegyzői okiratba foglalásának díját, valamint
  3. c) vállalja, hogy a szerződés megkötésekor két havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot fizet.

 

A felújítási pályázaton való részvétel esetén azon pályázó, aki jelenleg is kerületi önkormányzati lakás bérlője, vállalja továbbá

  1. jelenlegi bérleményének rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban, tisztán, kifestve történő leadására legkésőbb a 10 évre szóló bérleti szerződés megkötésének napjáig;
  2. b) jelenlegi bérleményére vonatkozóan tartozás mentességét igazolja, valamint
  3. c) az általa jelenleg használt önkormányzati lakás költségeinek megfizetésén túl a pályázattal elnyert lakás lakbére

és közüzemi költsége megfizetését a 120 napra szóló bérleti szerződés megkötését követően;

 

A pályázó csak olyan lakásra adhat be pályázatot, amelynek nagysága nem haladja meg méltányolható lakásigényének felső határát:

1 személy esetén 1 lakószoba, de legfeljebb 40 m2,

2-3 személy esetén 2 lakószoba, de legfeljebb 60 m2,

4-5 személy esetén 3 lakószoba, de legfeljebb 90 m2,

5-nél több személy esetén minden további személy esetén a szobaszám felső határa egy lakóhelyiséggel nő.

A méltányolható lakásnagyság megállapítása szempontjából két félszoba egy lakószobának tekinthető.

A méltányolható lakásigény felső határánál a pályázón túlmenően csak a vele együttköltöző személyeket lehet figyelembe venni, azzal hogy amennyiben a pályázó vagy a vele együttköltöző családtag három hónapot meghaladó várandósságát igazolja, a születendő gyermeket a költözők számánál figyelembe kell venni.

 

A fenti feltételeken túl, érvényes pályázat akkor nyújtható be, ha a pályázó és a vele együttköltöző személyek jövedelme meghaladja a megpályázott lakásnak a Vagyonkezelőhöz fizetendő lakbér és a kapcsolódó külön szolgáltatások díjának (lakbér, közös költség, vízátalány, szemétszállítás) háromszorosát és az egy főre eső jövedelmük meghaladja az öregségi nyugdíjminimum 220 %-át, azaz 62.700.-Ft-ot.

 

Felhívjuk a pályázó(k) figyelmét, hogy együtt költöző családtagként csak az alábbi személyek vehetőek figyelembe a pályázat elbírálása során: a pályázó házastársa, gyermeke, testvére, szülője, a befogadott gyermekének a gyermeke, a bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvébe bejegyzett élettársa, vagy az Élettársi Nyilatkozatok Nyilvántartásba felvett élettársa, az élettárs szülői felügyelete alatt álló gyermeke, a pályázó élettársának a szülője továbbá a pályázó gyámsága vagy gondnoksága alatt álló személy.

 

Egy pályázó legfeljebb három lakásra nyújthat be érvényesen pályázatot, amelyet 1 pályázati adatlap kitöltésével tehet meg.

 

A pályázathoz mellékelni kell:

  1. a pályázó és a vele együttköltöző személyek 6 havi jövedelmére, vagyoni helyzetére, munkaviszonyára, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyára vonatkozó hivatalos igazolásokat. A munkaviszonyból származó jövedelem igazolására a pályázati kiírás mellékletét képező formanyomtatványt, vagy azzal azonos tartalmú munkáltatói jövedelmigazolást kell benyújtani! Vállalkozók esetében a pályázati kiírás mellékletét képező formanyomtatványt, vagy azzal azonos tartalmú nyilatkozatot valamint a pályázat benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző adóbevallással lezárt időszakról az illetékes állami adóhatóság (NAV) által kiállított hivatalos igazolást kell benyújtani!
  2. amennyiben a pályázó jelenleg is önkormányzati lakás bérlője, az érvényes bérleti szerződést valamint a közüzemi szolgáltatóknak a tartozásmentességet hitelt érdemlő igazolását
  3. a pályázat elbírálása szempontjából lényeges egyéb adatokat, tényeket, körülményeket és nyilatkozatokat:
  • egészségkárosító lakáskörülmények (gyermekorvos vagy védőnő által kiállított igazolás)
  • tartós betegség, fogyatékosság,
  • az elmúlt öt évben folyamatosan fennálló munkaviszony (munkahely váltás esetén valamennyi jogviszonyról szóló igazolás)
  1. a pályázó(k) hozzájáruló nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a pályázatban szereplő tények vizsgálata érdekében a Polgármesteri Hivatal környezettanulmányt végezhet.
  2. élettársak esetén az élettársi kapcsolatok anyakönyvébe történő bejegyzésről szóló hivatalos dokumentumot, illetve az Élettársi Nyilatkozatok Nyilvántartásába történő felvétel tényét igazoló, közjegyző által kiállított iratot.

 

 

A pályázati adatlapon a pályázó nyilatkozatának tartalmaznia kell:

  1. a megpályázott lakás(ok) pályázati kiírásban rögzített sorszámát(ait), a pályázó esetleges különleges igényeit és azok indokát,
  2. a pályázó és családja (együttköltöző személyek) adatait és a közöttük fennálló rokonsági kapcsolat megjelölését,
  3. a pályázó és együttköltöző hozzátartozói nyilatkozatát jövedelmi és vagyoni helyzetéről, valamint jelenlegi lakáskörülményeiről,
  4. a pályázó nyilatkozatát, hogy a pályázati kiírás mellékletét képező műszaki állapotlap tartalmát megismerte és 120 napon belül vállalja az abban meghatározott felújításokat átlagos, jó minőségben,
  5. a pályázó nyilatkozatát arról, hogy megfelel a pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek, továbbá, hogy vállalja a lakásbérlettel járó kötelezettségeket,
  6. a pályázó nyilatkozatát a tekintetben, hogy az elmúlt öt évben érvényesen részt vett-e és hány alkalommal a III. kerületi Önkormányzat által kiírt pályázatokon,
  7. a pályázó nyilatkozatát arról, hogy vállalja a bérleti szerződések közjegyzői okiratba foglalásának díját, valamint vállalja, hogy a szerződés megkötésekor két havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot fizet,
  8. pályázó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy pályázatát az adatvédelmi tájékoztató megismerését és elfogadását követően nyújtja be.

 

III. A pályázat elbírálása

 

Érvénytelen az a pályázat:

  1. amelyet nem az erre a célra rendszeresített nyomtatványon adtak be,
  2. amely hiányosan került benyújtásra,
  3. amely nem felel meg a helyi rendeletben és a pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek.

 

A beérkezett pályázatok elbírálásra történő előkészítése érdekében a pályázók által közölt adatokat a Hivatal és a Vagyonkezelő a 91. § szerint jogosult kezelni és egymás között, valamint a 95.§ szerint harmadik személy részére továbbítani.

 

A pályázó szociális körülményeinek – különösen a kérelemben megadott tények – vizsgálata érdekében Polgármesteri Hivatal környezettanulmányt végezhet!

 

A pályázatok elbírálásának szempontjai:

  1. a rendelet és a pályázati kiírás keretei között a szociális és lakásgazdálkodási területen érintett állandó bizottság határozza meg,
  2. a pályázat elbírálásának alapját különösen a pályázati kiírásban meghatározott pontrendszer szerint a pályázó jövedelmi, vagyoni helyzete, szociális és lakhatási körülményei képezik.

A pontrendszer egy sorrend felállításával segíti a Bizottságot, a döntést annak figyelembe vételével, de az adott lakás paramétereinek és a pályázó életkörülményeinek függvényében hozza meg.

 

A Bizottság a pályázó által, a pályázat leadására nyitva álló határidőn belül becsatolt okiratok/nyilatkozatok alapján hozza meg döntését, utólagos hiánypótlásra nincs lehetőség!

 

A nyertes pályázónak a döntésről szóló hivatalos értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül be kell nyújtani a Lechner Nonprofit Kft. által kiállított ingatlantulajdon esetleges fennállásáról szóló hatósági bizonyítványt.

 

A Vagyonkezelő – legfeljebb a helyszíni felmérési jegyzőkönyvben meghatározott bekerülési költség beszámítható összegének mértékéig – megállapodást köt a bérlővel a bérbeszámítás módjának meghatározásáról az alábbiak szerint:

  1. a) a megállapodás megkötésének feltétele bérbeszámítási előszerződés megkötése, amelyre a felújítási kötelezettség megkezdése előtt kerül sor,
  2. b) az előszerződésben meghatározott csatolandó dokumentumok meglétét és a felújítási munka elvégzésének felülvizsgálatát a Vagyonkezelő végzi,
  3. c) a bérbeszámítási megállapodás megkötésére a Vagyonkezelő által kiállított teljesítésigazolás kiadását követően kerülhet sor,
  4. d) a bérbeszámítás a havi bérleti díj 100%-áig lehetséges,
  5. e) amennyiben a bérleti jogviszony a bérbeszámítás megtérülését megelőzően megszűnik, úgy a bérlő és a Vagyonkezelő elszámolni kötelesek egymással a bérbeszámítási megállapodásban foglaltak szerint. A fennálló összegből le kell vonni a bérlő által esetlegesen felhalmozott díjtartozások összegét.

 

 

Mellékletek:

  1. melléklet – pályázati nyomtatvány
  2. melléklet – munkáltatói igazolás és vállalkozói nyilatkozat
  3. melléklet – pályázatra meghirdetett lakások-műszaki leírással (összes, egyben)
  4. melléklet – pontrendszer