Műszaki Osztály

A Műszaki Osztály alaptevékenységként a Budapest Főváros III. kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában, kezelésében lévő épületek, lakások, intézmények és egyéb ingatlanok felújítási, karbantartási munkálatait bonyolítja a döntés-előkészítéstől a kivitelezés befejezéséig.

Feladatkörébe tartozik az építész és épületgépészeti szakmai tanácsadás, a kivitelezési munkák előkészítése a tervezéstől a műszaki átadás-átvételi eljárásig, a kivitelezési munkákhoz kapcsolódó építész és épületgépész műszaki ellenőrzés, műszaki állapot-meghatározó szakvélemények valamint műszaki költségbecslések, költségvetések készítése, megrendelése. A kivitelező vállalkozó kiválasztásához szükséges közbeszerzési eljárások lebonyolításában is tevékenyen részt vesz.

Szolgáltatásai közé tartozik továbbá más építmények, így társasházak, középületek kivitelezési munkálatainak ellenőrzése is, így részt vesz a társasházak által benyújtott önkormányzati pályázatok elbírálásában és ellenőrzésében is.

A Műszaki Osztály feladatait műszaki ellenőri és felelős műszaki vezetői névjegyzékében szereplő építészmérnök és épületgépész szakemberekkel, a szükséges adminisztratív munkatársak bevonásával látja el.

Az iroda szoros szakhatósági, közmű szolgáltatói és műemlékvédelmi kapcsolatrendszerrel rendelkezik építész és épületgépész szakterületen egyaránt.
A kivitelezési munkákat külső vállalkozók és saját szakemberek igénybe vételével végezzük.

Munkánk során mind az intézményi, mind az önkormányzati bérleményeket használó ügyfelekkel szoros a kapcsolattartás. Sürgős, azonnali beavatkozást igénylő műszaki probléma bejelentése esetén, azonnal értesítjük a gyorsszolgálati munkákat végző vállalkozót, aki a lehető legrövidebb idő alatt kimegy a helyszínre és intézkedik a hiba okának megszüntetése céljából.

Önkormányzati lakásban, bérleményben műszaki hibát tapasztaltam, hogyan és kinek jelentsem be?
Az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. által kezelt önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal kapcsolatos veszélyhelyzetek és műszaki hibák bejelentését a Műszaki Osztály fogadja az alábbi elérhetőségeken:

Munkaidőben:
Telefon:             +36-1/430-2165
Fax:                  +36-1/430-2164
e-mail:               muszaki.osztaly@ovzrt.hu

Munkaidő:
hétfő 08:00-18:00
kedd, szerda, csütörtök 08:00-16:30
péntek 08:00-12:30

Műszaki kérdésekben kivel és mikor lehet egyeztetni?

Félfogadási időben:
Telefon:             +36-1/430-2165

Félfogadási idő:
Hétfő: 08.30-tól 12.30-ig és 13.00-tól 17.30-ig
Kedd: 08.30-tól 12.30-ig és 13.00-tól 16.00-ig
Szerda: 08.30-tól 12.30-ig és 13.00-tól 16.00-ig
Csütörtök: 08.30-tól 12.30-ig és 13.00-tól 16.00-ig
Péntek: 08.30-tól 12.00-ig

Elektronikusan:
Fax:      +36-1/430-2164
e-mail:  muszaki.osztaly@ovzrt.hu

A műszaki osztály munkatársai nem területtől függően foglalkoznak az ügyfelekkel, ezért nem szükséges konkrét személyt keresni.

Mely hibák elhárítása tartozik a társasházra vagy lakásszövetkezetre?
Társasházban, lakásszövetkezetben levő lakások esetén a társasházra tartozó feladat a gerincvezetékek, albetéteket elválasztó falak, tartószerkezetek, tető, kémények és közös területek karbantartása, javítása. A közös kezelésbe tartozó feladatok pontos meghatározása az adott társasház alapító okiratában és a szervezeti működési szabályzatában van részletezve.
Ilyen jellegű problémák esetén a ház gondnokát, közös képviselőjét kell megkeresni.

Mit kell tenni, ha a bérlakást, bérelt helyiséget vagy telket a bérlő át szeretné alakítani, a bérelt telken építményt szeretne építeni?
Minden átalakításhoz, átépítéshez, építéshez tulajdonosi hozzájárulás szükséges, melyet az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt-nél kell kezdeményezni. A hozzájárulást az ingatlan értékétől függően a Képviselőtestület vagy az Óbudai Vagyonkezelő Zrt. Igazgatótanácsa adja meg.
Jelentősebb átalakítások esetén építési engedélyt is kell kérni. A tulajdonosi hozzájárulás nem helyettesíti az építési engedélyt, de annak hiányában az építéshatósági eljárás sem kezdhető meg.
Ezen engedélyek kiadása ügyében a Műszaki Osztály ad részletes tájékoztatást.