Az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. (1033 Budapest, Mozaik utca 7.) pályázatot hirdet a Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló, üres helyiségek bérbeadására:
Cím | Funkció | Helyrajzi szám | Alap-
terület (m2) |
Gépészeti
felszereltség |
Műszaki állapot
|
Minimális bérleti
díj (Ft/hó) |
Bánatpénz
(Ft) |
Búza utca 8.,
földszinti, utcai |
üzlet/iroda | 18910/101/A/316 | 83 | víz, villany | közepes | 234.060,- | 280.000,- |
Hídfő utca 13.,
földszinti, udvari |
iroda | 18022 | 16 | víz, villany | közepes | 75.307,- | 90.000,- |
Kerék utca 36.,
földszinti, utcai |
üzlet/iroda | 18443/10/A/484 | 52 | víz, villany, távfűtés | közepes | 146.619,- | 175.000,- |
Pacsirtamező utca 13., földszinti, utcai | üzlet/iroda funkció | 17799/1 | 116 | víz, villany, gáz | közepes | 414.981,- | 497.000,- |
A pályázati felhívás különös tartalmi elemei:
Az Önkormányzat tulajdonában álló egyes vagyontárgyak bérbeadásáról szóló 9/2015. (II. 16.) önkormányzati rendelet 96. § (3) bekezdés b) pontja alapján a helyiségbérleti szerződés időtartama 5 év lehet minden, raktározástól eltérő funkcióra történő bérbeadás esetén.
Az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. (1033 Budapest, Mozaik utca 7.) pályázatot hirdet a Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló, tároló funkciójú, üres helyiségek bérbeadására, magánszemélyek részére:
Cím | Funkció | Helyrajzi szám | Alap-
terület (m2) |
Gépészeti
felszereltség |
Műszaki állapot
|
Minimális bérleti
díj (Ft/hó) |
Bánatpénz
(Ft) |
Bécsi út 88-92., pinceszinti, lépcsőházi | tároló | 14729/2/B/171 | 58 | villany | leromlott | 43.500,- | 52.000,- |
Bécsi út 86., pinceszinti, udvari | tároló | 14729/9 | 90 | villany | leromlott | 67.500,- | 81.000,- |
Bogdáni út 22., pinceszinti, lépcsőházi | tároló | 18529/10/A/37 | 46 | villany | közepes | 28.290,- | 33.000,- |
Hévízi út 9., I. lh.,
pinceszinti, lépcsőházi |
tároló | 18529/4/A/134 | 49 | villany | leromlott | 30.135,- | 36.000,- |
Kiscelli utca 76., pinceszinti, udvari | tároló | 17309/A/3 | 93 | villany | leromlott | 57.195,- | 68.000,- |
Lajos utca 114.,
pinceszinti, udvari |
tároló | 17810/0/A/20 | 65 | víz, villany | leromlott | 48.750,- | 58.000,- |
Lajos utca 124.,
pinceszinti, udvari |
tároló | 17815/1 | 153 | villany | leromlott | 108.787,- | 130.000,- |
Meggyfa utca 17., pinceszinti, lépcsőházi | tároló | 18529/27/A/38 | 118 | villany | közepes | 70.910,- | 85.000,- |
Meggyfa utca 23.,
pincei, lépcsőházi |
tároló | 18529/21/A/113 | 77 | villany | közepes | 47.355,- | 56.000,- |
Meggyfa utca 27., pinceszinti, lépcsőházi | tároló | 18529/14/A/58 | 56 | villany | közepes | 34.440,- | 41.000,- |
Szőlő utca 23., pinceszinti, lépcsőházi | tároló | 17642/0/A/1 | 55 | villany | közepes | 33.825,- | 40.000,- |
Tímár utca 17/B-19., „C” lh., pincei, udvari | tároló | 17487/0/B/63 | 48 | víz, villany | közepes | 36.000,- | 43.000,- |
Tímár utca 17/B-19., „D” lh., pincei, udvari | tároló | 17487/0/B/64 | 48 | víz, villany | közepes | 36.000,- | 43.000,- |
A pályázati felhívás tároló funkciójú helyiségekre vonatkozó különös tartalmi elemei:
A tároló funkciójú helyiségek bérbevételére kizárólag magánszemélyek pályázhatnak. A tároló helyiségek kereskedelmi célú raktározásra nem vehetők igénybe, vonatkozásukban telephely engedély nem adható ki.
Az Önkormányzat tulajdonában álló egyes vagyontárgyak bérbeadásáról szóló 9/2015. (II. 16.) önkormányzati rendelet 96. § (3) bekezdés a) pontja alapján a helyiségbérleti szerződés időtartama 3 év lehet minden, raktározási (tárolási) funkcióra történő bérbeadás esetén.
A pályázati felhívás általános tartalmi elemei:
A helyiségekre kötendő bérleti szerződésekben rögzíteni kell, hogy a bérleti díj jelenleg ÁFA-t nem tartalmaz, azonban, ha a Bérbeadó az ingatlan bérbeadása tekintetében ÁFA kötelessé válik, akkor a Bérbeadó a jogszabály által előírt ÁFA mértékét a most meghatározott bérleti díjra, mint adóalapra felszámítja.
A helyiségekre kötendő bérleti szerződésekben rögzíteni kell, hogy a bérleti díjon felül a Bérlőnek meg kell fizetnie a Bérbeadó által az ingatlannal kapcsolatosan kiközölt mindenkori szemétátalány összegét.
A bérleti díjfizetési kötelezettség a helyiség Bérlő részére történő birtokba adásától áll fenn.
A pályázat benyújtásának módjai:
Pályázni formanyomtatványon lehet, mely letölthető a www.obuda.hu és a www.ovzrt.hu honlapról.
A Pályázónak pályázatában nyilatkoznia kell a megajánlott bérleti díjról, a pályázati feltételek elfogadásáról, valamint arról, hogy az ingatlant megtekintette, annak állapotát és az arra vonatkozó műszaki tájékoztatást megismerte, ajánlatát ezek figyelembe vételével teszi meg. Ezen kívül a Pályázónak meg kell adnia a helyiségben folytatni kívánt tevékenység pontos megnevezését valamint csatolnia kell a pályázati formanyomtatványon megjelölt okiratokat és igazolnia kell a pályázati részvétel feltételeként előírt bánatpénz megfizetését.
A Pályázó ajánlatát a pályázat benyújtására nyitva álló határidőt követő 60 napig köteles tartani.
A pályázatok benyújtására folyamatosan, legkésőbb 2022. január 31., 12.00 óráig van lehetőség. A pályázatok bontására az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. hivatalos helyiségében kerül sor, a kiértékelésről a Pénzügyi, Tulajdonosi és Vagyonnyilatkozat- kezelő Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) az azt követő ülésén dönt.
A pályázat benyújtásakor kérjük figyelembe venni, hogy nem lehet bérbe adni a helyiséget annak a vállalkozásnak/személynek, amelynek/akinek:
A helyiség vonatkozásában a Pályázónak vállalnia kell:
A pályázat értékelésénél a megajánlott bérleti díj alapján történik a döntés. A pályázaton azon Ajánlattevők vehetnek részt, akik a bérleti jog biztosítására a bánatpénzt befizetik. A bánatpénzt az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett 12001008-00140909-00100008 számú bankszámlájára kell átutalni. A pályázat érvényességének feltétele, hogy a pályázat benyújtásának határidejéig a bánatpénz az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. számláján jóváírásra kerüljön. A bánatpénzt helyiségenként kell letenni. Az eredményhirdetést követő nyolc napon belül a nem nyertes Pályázók részére a bánatpénz visszafizetésre kerül.
Érvénytelen a pályázat, amennyiben nem tesz eleget a pályázati kiírásban előírt valamennyi feltételnek. Érvénytelen a pályázat, ha a Pályázó ajánlatával kapcsolatosan kikötést tesz vagy feltételhez köti azt.
A pályázatok értékelését követően az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. a Pályázókat írásban értesíti. A pályázat Kiírója fenntartja a jogát, hogy a legjobb ajánlatot tevőkkel a tenderbontást követően tovább tárgyaljon, zárt versenytárgyalást tartson, illetve, hogy a pályázatot annak bármely időszakában, indokolás nélkül, részben vagy egészében eredménytelennek nyilvánítsa.
A nyertes Pályázónak a megszerzési díj teljes összegét a Bizottság döntéséről történő írásbeli értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. részére meg kell fizetnie.
A nyertes Pályázónak tudomásul kell vennie, hogy amennyiben a döntésről szóló értesítés kézhez vételét követő 30 napon belül a bérleti szerződést nem köti meg, erre vonatkozó igényét a pályázat Kiírója okafogyottnak tekinti és a Pályázó a befizetett pályázati biztosítékot elveszíti.
A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségei a Bérlőt terhelik.
A Bérbeadó a bérleti díjat minden tárgyév elején az előző évi infláció KSH által közzétett mértékével emeli.
A helyiségek megtekintéséhez időpont egyeztethető az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. Értékesítési, Helyiség- és Telekhasznosítási Osztályánál (1033 Budapest, Mozaik utca 7., telefon: 430-3464), illetőleg az elérhetőségi adatok megadásával a berbeadas@ovzrt.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben. A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítást lehet kérni a fenti telefonszámon.
Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2015. (II. 16.) számú önkormányzati rendelete (az Önkormányzat tulajdonában álló egyes vagyontárgyak bérbeadásáról) az önkormányzati tulajdonú ingatlanokban végzendő bérlői beruházások vonatkozásában az alábbiak szerint rendelkezik:
A Bizottság 219/2018. (IV. 18.) számú határozatával úgy döntött, hogy az Önkormányzat tulajdonában lévő nem lakás célú helyiségekben végzendő bérlői beruházások rendeleti szintű szabályozásának további alkalmazását támogatja azzal, hogy a bérleti díj kerüljön felülvizsgálatra a tekintetben, hogy az a műszaki állapot miatt tartalmaz-e értékcsökkentő tényezőt. Amennyiben igen, úgy a bérleti díjat korrigálni kell, tekintettel arra, hogy a bérlemény műszaki állapota az értéknövelő beruházás eredményeként változik. A bérleti díj korrekciójára a beruházás műszaki átadás-átvétele időpontjától kerül sor.
A bérleti szerződés (fentiekben tárgyaltakon túli) lényeges tartalmi elemei a következők.
A pályázati felhívás jelen szövege megjelenik az Óbuda Újságban, felkerül továbbá 2022. január 5. napjától a www.obuda.hu és a www.ovzrt.hu honlapokra.