Az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. (1033 Budapest, Mozaik utca 7.), mint Kiíró, Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata Pénzügyi, Tulajdonosi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottságának – az Önkormányzatnak az Önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 17/2014. (VI. 2.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésének figyelembe vételével – 475/2022. (XII. 7.) számú határozatában megadott felhatalmazás alapján egyfordulós, nyílt pályázatot hirdet Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló ingatlanrész bérbeadására.
A pályázat tárgya
A Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata tulajdonában álló 62321/149 hrsz.-ú, 1039 Budapest, Csobánka tér 6. szám alatti rendelőintézet földszint 017. jelű helyiségének (alapterület: 21 m2) bérbeadása audiológiai szakrendelés funkcióval. A rendelőintézet szakmai szempontjai figyelembe vételével a helyiség csak a meghirdetett funkcióval pályázható, ettől eltérő ajánlat annak érvénytelenségét vonja maga után.
A pályázat tárgyát képező ingatlan adatai:
Cím: 1039 Budapest, Csobánka tér 6.
Hrsz.: 62321/149
Megnevezés: nem lakás célú helyiség (audiológiai szakrendelés funkcióval)
Alapterület: 21 m2
Tulajdonos: 1/1 arányban Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata
Terhek, széljegyek: –
Egyéb bejegyzés: –
Pályázati biztosíték
(bánatpénz): 126.000,- Ft
Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Pénzügyi, Tulajdonosi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottsága 475/2022. (XII. 7.) számú határozatával (többek között) úgy döntött, hogy az Önkormányzat tulajdonát képező 62321/149 hrsz.-ú, 1039 Budapest, Csobánka tér 6. szám alatti rendelőintézet földszint 017. jelű helyiségének (alapterület: 21 m2) MEDISZINTECH AUDIOLÓGIA Kft. (székhely: 1132 Budapest, Visegrádi utca 31., 4. emelet, cégjegyzékszám: 01-09-292048, adószám: 25841385-2-41, képviselő: Spiczmüller Szabolcs ügyvezető) részére audiológiai szakrendelés, hallókészülék és tartozékainak forgalmazása funkcióval történő, 2023. január 1-jétől 2027. december 31-ig tartó határozott időtartamú, ismételt, pályázaton kívüli bérbeadásához nem járul hozzá.
A határozatról a volt Bérlő kiértesítésre került, a jelen pályázati felhívás kiírásának időpontjában a volt Bérlő az ingatlanrészt jogcím nélküli Használóként üzemelteti.
Az ingatlanrész (helyiség) nyertes Pályázó (leendő Bérlő) részére történő birtokbaadására annak a jogcím nélküli Használó általi, Önkormányzat részére történő birtokbaadását követően kerülhet sor. Pályázata benyújtásával a Pályázónak vállalnia kell, hogy amennyiben az esetleges nyertes pályázata nyomán a bérleti szerződés megkötése azon okból hiúsul meg, hogy a jogcím nélküli Használó nem adta a helyiséget az Önkormányzat birtokába, sem az Önkormányzattal, sem pedig az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt.-vel szemben nem él semmilyen jogcímen kártérítési igénnyel.
A jelen pályázatban megajánlandó minimális bérleti díj nettó 105.000,- Ft/hó, amely az előző évi, MNB által közzétett inflációs rátával évente indexálandó. A bérleti díjfizetési kötelezettség az ingatlanrész (helyiség) birtokba adásának időpontjától esedékes, ettől eltérő ajánlat annak érvénytelenségét vonja maga után.
A bérleti díj jelenleg ÁFA-t nem tartalmaz, azonban, ha a Bérbeadó az ingatlan bérbeadás tekintetében ÁFA kötelessé válik, akkor a Bérbeadó a jogszabály által előírt ÁFA mértékét a most meghatározott bérleti díjra, mint adóalapra felszámítja.
Pályázati feltételek
A pályázat jellege: nyilvános egyfordulós pályázat.
A bérbeadás időtartama 5 év határozott idő.
A pályázaton azon (egyéni vállalkozó vagy átlátható szervezet) Ajánlattevő vehet részt, aki a pályázati biztosítékot befizette az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. Raiffeisen Banknál Zrt.-nél vezetett 12001008-00140909-00100008 számú letéti számlájára és az a pályázat benyújtásának határidejéig a számlán jóváírásra került.
Az ingatlanrész (helyiség) hivatalos megtekintése – az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. Értékesítési, Helyiség- és Telekhasznosítási Osztállyal előzetesen egyeztetett időpontban – 2023. január 23-án 9:00 órától 2023. február 9-én 15:00 óráig lehetséges. Az időpontegyeztetés az elérhetőségi adatok megadásával a berbeadas@ovzrt.hu email címre küldött elektronikus levélben kezdeményezhető.
Az ajánlatnak tartalmaznia kell az Ajánlattevő adatait, az Ajánlattevő részletes és jogilag kötelező nyilatkozatát a megajánlott bérleti díjra, fizetési feltételekre és a pályázati felhívásban foglalt feltételek elfogadására (különös tekintettel a kiírásban szereplő helyiségfunkcióra), illetve ajánlati kötöttségre vonatkozóan, valamint a jelen felhívásban felsorolt egyéb okiratokat, nyilatkozatokat, igazolásokat is szükséges benyújtani. Az Ajánlattevőnek igazolnia kell a pályázati részvétel feltételeként előírt pályázati biztosíték (bánatpénz) megfizetését. A pályázati eljárásban benyújtandó dokumentumok formanyomtatványainak megküldése az elérhetőségi adatok megadásával a berbeadas@ovzrt.hu email címre küldött elektronikus levélben kezdeményezhető.
Pályázata benyújtásával az Ajánlattevőnek tudomásul kell vennie, hogy nyertessége esetén az ingatlan bérletére kötendő szerződésben vállalnia kell, hogy a bérleti jogviszony időtartama alatt a bérlemény állagának megóvását saját költségén, bárminemű beszámítási, kártérítési, jóváírási vagy tulajdonjogi követelés kizárásával biztosítania szükséges.
Az Ajánlattevő ajánlatát a pályázatban találhatókon túl kikötéshez, feltételhez nem kötheti, az ilyen pályázat érvénytelen. A pályázati formanyomtatvány módosítása (az adatokkal történő kitöltést ide nem értve) a pályázat érvénytelenségét eredményezi.
A pályázatban a hiánypótlás nem biztosított.
A pályázati ajánlatot legkésőbb 2023. február 10. (péntek) 10:00 óráig postai úton, zárt borítékban, ajánlott, tértivevényes küldeményként van mód benyújtani, az ÓBUDAI VAGYONKEZELŐ NONPROFIT Zrt. Értékesítési, Helyiség- és Telekhasznosítási Osztályának címezve (1033 Budapest, Mozaik utca 7.). A pályázati ajánlati anyagot tartalmazó borítékon a feladó és a címzett megjelölésén túl egyéb szöveg nem lehet. A pályázati ajánlat benyújtása esetén a berbeadas@ovzrt.hu címre e-mailt kell küldeni a Pályázó adataival, a postára adás időpontjának megjelölésével valamint a bánatpénz megfizetését igazoló dokumentum másolatának csatolásával.
A megadott határidő után beadott pályázat érvénytelen. A pályázati anyagot tartalmazó borítékon a feladó és a címzett megjelölésén, valamint a „62321/149 hrsz.-ú, 1039 Budapest, Csobánka tér 6. szám alatti rendelőintézet földszint 017. jelű helyiségének (alapterület: 21 m2) audiológiai szakrendelés funkcióval történő bérbeadása – pályázati ajánlat” szövegen túl egyéb szöveg nem lehet. Az ajánlatot tartalmazó borítékon a feladót fel lehet tüntetni, de ennek feltüntetése nem kötelező (titkos ajánlat).
Jelen pályázatban az ajánlati kötöttség ideje 2023. február 10-től számított 60 nap.
A pályázatok bontására 2023. február 10. (péntek) 10:10 órakor a 1033 Budapest, Mozaik utca 7. szám alatt, az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. hivatalos helyiségében kerül sor. A bontási eljárás nem nyilvános.
A benyújtott pályázat érvénytelenségének esetei:
A pályázat Kiírója fenntartja azon jogát, hogy a pályázatot a pályázati eljárás bármely szakaszában, indoklás nélkül, részben vagy egészében eredménytelennek nyilvánítsa (különösen abban az esetben, ha a jelenleg birtokon belül lévő jogcím nélküli Használó nem adta az ingatlanrészt az Önkormányzat birtokába), valamint, hogy az érvényes ajánlatot tevő Ajánlattevőkkel a pályázati borítékbontást követően további tárgyalást folytasson, közöttük zártkörű licitet tartson.
Az Önkormányzat a nyertes ajánlatban szereplő Ajánlattevővel köthet bérleti szerződést a fentiek szerint. A bérleti szerződésben csak és kizárólag azon egyéni vállalkozó vagy szervezet jelölhető meg szerződő félnek, aki a pályázatban, mint Ajánlattevő megjelölésre került.
A pályázatok bontását követően az ajánlat módosítására nincs lehetőség, azt a Kiíró kizárja, kivéve az ajánlott bérleti díj zártkörű liciten történő módosítását.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a pályázati biztosíték nem jár vissza amennyiben:
A pályázatok elbírálásának szempontja: a megajánlott bérleti díj összege.
A pályázat kiértékeléséről illetőleg az ingatlanrész Bérlőjének kijelöléséről az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. előterjesztése alapján Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának Pénzügyi, Tulajdonosi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottsága dönt. A pályázaton résztvevőket ajánlott levélben, illetőleg a pályázati ajánlatukban megadott email címre küldött elektronikus levélben értesítjük a határozatról.
Ha a pályázat nyertesével a szerződés megkötése a szerződéskötésre nyitva álló határidőn belül meghiúsul, azonos feltételek mellett a soron következő Ajánlattevővel szerződés köthető.
A pályázat benyújtásakor kérjük figyelembe venni, hogy nem lehet bérbe adni a helyiséget annak a vállalkozásnak, amelynek/akinek:
A helyiség vonatkozásában a nyertes Ajánlettevőnek vállalnia kell:
A nyertes Pályázónak a megszerzési díj teljes összegét a Bizottság döntéséről történő írásbeli értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül az Óbudai Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. részére meg kell fizetnie.
A nyertes Pályázónak tudomásul kell vennie, hogy amennyiben a döntésről szóló értesítés kézhez vételét követő 30 napon belül a bérleti szerződést nem köti meg, erre vonatkozó igényét a pályázat Kiírója okafogyottnak tekinti és a Pályázó a befizetett pályázati biztosítékot elveszíti.
A bérleti szerződést közjegyzői okiratba kell foglalni, melynek költségei a Bérlőt terhelik.
A Bérbeadó a bérleti díjat minden tárgyév elején az előző évi infláció KSH által közzétett mértékével emeli.
A bérleti szerződés (fentiekben tárgyaltakon túli) lényeges tartalmi elemei a következők (az ezekben foglalt kötelezettségeket a Pályázó ajánlata benyújtásával elfogadja).
A Felek a tárgyévi fogyasztásról a tényleges közüzemi költségek és a kiközölt átalánydíj számlák figyelembe vételével a tárgyévet követő év március 31-ig elszámolnak egymással, ezt követően Bérbeadó elszámoló számlát állít ki Bérlő részére. Ezzel egyidejűleg, Bérbeadó által egyoldalúan kerül megállapításra a következő évre vonatkozó Közüzemi átalány.
A pályázat útján történő bérbeadás szabályait, a pályázaton való részvétel feltételeit az Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat tulajdonában álló egyes vagyontárgyak bérbeadásáról szóló 9/2015. (II. 16.) számú rendelete tartalmazza. A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítást az Értékesítési, Helyiség- és Telekhasznosítási Osztály +36 1 430-3464 és a +36 1 430-3468 telefonszámain lehet kérni.
A pályázati felhívás jelen szövege felkerül a www.obuda.hu és a www.ovzrt.hu honlapokra.